“Kan man lære en AI at have en dårlig barndom” | Interview med Jesper Kyd

Vi har mødt Jesper Kyd, en af de mest anerkendte komponister af spilmusik, til en snak om karrieren og AI.

AI – en gave eller konkurrent, når man arbejder med at lave musik til spil?

Vi mødte Jesper Kyd, der var hjemme i Danmark, i forbindelse med en koncert, hvor han havde to numre på set-listen. Ikke alene er Jesper Kyd en af de mest anerkendte komponister til spilmusik i verden, men også en af de mest betydningsfulde, når det gælder dansk spiludvikling.

Jesper har været med siden 80erne, og er dermed en af pionerende i dansk gaming. Han har har været involveret i soundtracks til f.eks. Hitman, Assassin’s Creed, Warhammer og mange, mange flere!

Vi mødte Jesper i DRs koncertsal hvor vi fik en snak om at skabe sig en karriere i USA, hvordan AI overhaler den forestilling, man har om, hvad AI kan og ikke kan og, at AI ikke nødvendigvis er en konkurrent?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Andre artikler

Gaming