‘Skull Island: Rise of Kong’ tog ét år at lave

… og det kan man så sandelig godt se.

Det blev for nyligt rapporteret af The Verge, at et af årets værste spil kun var i udvikling i ét år. En af spiludviklerne fra skaberstudiet IguanaBee afslørede nemlig til spilmediet, at udviklingen på det King Kong baserede spil startede i juni 2022 med en deadline d. 2 juni 2023.

Spiludvikleren som har udtalt sig om spillet har valgt at være anonym, men fortæller The Verge hvordan det var at arbejde med udgiveren GameMill. GameMill har åbenbart et ry for at skrive kontrakt med spilstudier om at udgive spil baseret på større IP’er på urealistisk kort tid. Derefter efterlader GameMill spiludviklerne til at arbejde på projektet uden rigtig at give dem nogle instrukser eller retning omkring spillet i sidste ende.

“Which was quite frustrating when working because we had to improvise with the limited information we had on hand.” udtaler den tidligere spiludvikler.

At udvikle et spil på kun ét år er slet ikke standard i branchen, og selv indie-titler tager ofte flere år at udvikle. Det er dog ikke første gang at IguanaBee havde taget imod sådan en urealistisk opgave, da det faktisk var de kontrakter, som har holdt spilstudiet oven vande. Men det betyder ikke, at forholdene for ‘Skull Island: Rise of Kong’ nogensinde har været gode, sådan fortæller den anonyme spiludvikler: “The crunch was really set in motion in February, […] I was on automatic pilot by the end of February because all hope was lost.”

At spillet kun er udviklet på et års tid kan mærkes, og det går uden tvivl i glemmebogen og bliver druknet i det fantastiske spilår som 2023 har været. Det kan dog trøste sig selv med, at det ikke er alene og kan glemmes sammen med Daedalic Entertainments ‘Gollum’. For sikke da det var spild af tid – ligesom Skull Island: Rise of Kong har været.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Andre artikler

Gaming